Ledige stillinger Technical Service Advisor til Kingspan Insulation

Bliv en nøglespiller i et nordisk team, hvor du kombinerer teknisk viden og et forretningsorienteret mindset med rådgivning inden for byggebranchen. Som Technical Service Advisor bliver du bindeleddet mellem teknik, salg og kunder i Kingspan Insulation – en rolle for dig, der både har byggeteknisk indsigt og trives med at rådgive, kommunikere og skabe værdi gennem din viden.

Teknisk rådgivning til både kollegaer og kunder

Som Technical Service Advisor får du ansvaret for at yde byggeteknisk rådgivning for Kingspan Insulations salgsteam og kunder. Du får ansvaret for træningsinitiativer internt og eksternt samt drive og koordinere teknisk dokumentation, certificering og overholdelse af lovgivning og standarder. Du medvirker til at udarbejde designløsninger og deltager aktivt i tekniske udvalg. En del af dit arbejde vil foregå on-site hos kunderne i tæt samarbejde med salg.

Dine primære opgaver inkluderer:

  • Teknisk rådgivning og uddannelse internt i virksomheden og eksternt.
  • Udarbejdelse af designløsninger samt foretage beregninger.
  • Inspicér skader på materialet hos kunden.
  • Registrér kundedata i CRM og reklamationer i SAP.
  • Gennemgang af markedsdata fra salgsorganisationen og marketingafdelingen.

Du indgår i et nordisk teknisk team og refererer til virksomheden Technical Service Manager. Du får ansvaret for rådgivning og support i Danmark.

Proaktiv teknisk specialist med stærke relationelle kompetencer

For at få succes i rollen forestiller vi os, at du har en byggeteknisk uddannelse som ingeniør, konstruktør eller bygningsingeniør og min. 3 års erfaring inden for byggeri og konstruktion. Har du erfaring med isolering er det et plus.

Din erfaring har givet dig:

  • Viden om det danske bygningsreglement (BR18)
  • Viden om de danske brandkrav (BK1 og BK2)
  • Erfaring med beregninger, tekniske tegninger og dokumentation
  • Erfaring med CAD-programmer og projektstyringsværktøjer
  • God forståelse af bygningsfysik.

Du er forretningsorienteret og kan skabe salgsmuligheder på baggrund af din tekniske ekspertise. Derudover kommunikerer du både skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk.

Som person er du:

  • Proaktiv og løsningsorienteret: Har en innovativ tankegang og bidrager med idéer.
  • Ansvarsbevidst: Arbejder selvstændigt og tager ejerskab for projekter og opgaver.
  • Samarbejdsorienteret: Har en positiv indstilling og er en holdspiller, der kan samarbejde med både tekniske og kommercielle teams.
  • Nysgerrig og udadvendt: Du arbejder bedst i krydsfeltet mellem teknik og forretning, og du trives i mødet med kunderne.
  • Detaljeorienteret: Arbejder nøjagtigt med opgaver og problemløsning.

Det får du hos Kingspan Insulation

Dette er en stilling for dig, der gerne vil:

  • Kombinere teknisk faglighed og forretningsforståelse.
  • Have indflydelse og være en synlig del af et nordisk, fagligt stærkt team.
  • Arbejde i en virksomhed med fokus på bæredygtighed, innovation og vækst.
  • Have frihed og ansvar i hverdagen samt udviklingsmuligheder – både nationalt og internationalt.

Kort sagt er Technical Service Advisor-rollen relevant for den byggetekniske specialist, der vil være rådgiver, underviser og problemløser i krydsfeltet mellem teknik, salg og kundesamarbejde – med stor faglig frihed og mulighed for at præge udviklingen i Kingspan Insulation.