Ledige stillinger CTO – Teknisk Chef til AKKC

AKKC står overfor en omfattende renovering sideløbende med et stigende aktivitetsniveau. Hidtil har Facility Manageren og CFO’en delt det driftstekniske ansvar, men de stigende antal opgaver betyder, at arbejdsopgaverne skal overdrages til en CTO/Teknisk Chef i en nyoprettet stilling med ledelsesansvar for 17 medarbejdere.

Teknisk Chef til AKKC

Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC) er Danmarks første internationale bæredygtighedscertificerede eventsted og et af Skandinaviens største messe-, konference- og kulturhuse.

AKKC ønsker at samle driftsafviklingen af deres arrangementer i én afdeling, som kommer til at omfatte både de tekniske medarbejdere med speciale i lyd og lys samt deres specialarbejdere. Den nye tekniske afdeling omfatter et bredt team med 17 medarbejdere fordelt på specialister og specialarbejdere. Vi søger en Teknisk Chef med strategisk fokus, som sammen med teamet skal samle og udvikle hele afdelingen.

Dine arbejdsopgaver spænder bredt, og du er med til at sikre professionel planlægning og gennemførsel af 1.800 arrangementer om året i tæt samarbejde med AKKCs dygtige medarbejdere.

Du vil indgå i topledelsen af AKKC med direkte reference til Adm. Direktør Nicolaj Holm.

AKKC søger en rutineret og alsidig ledelsesprofil med et teknisk mindset og gode samarbejdsevner på tværs af fagligheder. Du skal være strategisk skarp og have evnen til at tænke langsigtet, samtidig med at du kan implementere nye tiltag i organisationen.

I den nyoprettede stilling som strategisk chef for det tekniske område, vil du have ansvaret for:

  • Overblik over planlægningen og gennemførsel af alle AKKCs arrangementer, herunder kulturforestillinger, konferencer, messer og events mv.
  • Personaleledelse, herunder daglig sparring, driftsoptimering og nyudvikling.
  • Budgetopfølgning.
  • Kontakt til eksterne samarbejdspartnere.
  • Agere bindeled mellem interne afdelinger.
  • Videreudvikle og styrke AKKCs nuværende position.
  • Projektstyring med indsigt i entrepriser og større renoveringer.

Vi forventer, at du:

  • Har erfaring fra lignende job i branchen og gerne en teknisk baggrund.
  • Er en erfaren personaleleder, der favner forskellighed.
  • Har evnen til at samarbejde på alle niveauer i en organisation.
  • Arbejder med strategiske målsætninger og omformer dem til operationelle mål.
  • Er serviceminded og tager ansvar for det gode samarbejde såvel eksternt som internt.
  • Har evnen til at udvikle afdelingen og komme med ny inspiration.
  • Behersker engelsk i skrift og tale.
  • Trives i et omskifteligt miljø med højt tempo.

Højt engagement og godt sammenhold

I Aalborg Kongres & Kultur Center får du 56 gode kollegaer med højt engagement og godt sammenhold, og du vil gennem dit arbejde få direkte kontakt med de mange kollegaer i din hverdag.

Stillingen er en fuldtidsstilling og aflønnes efter gældende overenskomst med KL. Der vil være skiftende arbejdstider.