Skip to main content

HR-partner

Har du potentiale, lyst og faglighed til at være HR-partner i en spændende virksomhed, der lige nu går igennem en stor forandringsproces? Nordværk har udviklet sig som resultat af en række fusioner. Senest har Nordværk ved årsskiftet 2023/2024 fordoblet medarbejdertallet, så de i dag er ca. 520 medarbejdere.

Det seneste år har Nordværk haft en kraftig vækst i både opgavemængden og -bredden fra de seks ejerkommuner, der står bag Nordjyllands nye affaldsfællesskab. Dette forventes at fortsætte i de kommende år og her spiller HR afdelingen en central rolle.

Stillingen som HR-partner

Du bliver en del af HR & Direktionssekretariatet, hvor der i øjeblikket er 11 medarbejdere. Du får reference til afdelingslederen for HR og løn og kommer til at arbejde tæt sammen de 3 nuværende HR-partnere, 2 HR-koordinatorer og 3 lønspecialister.

Som den fjerde HR-partner, får du et selvstændigt ansvar for en række af Nordværks afdelinger. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være proaktivt og strategisk at understøtte forretningen med sparring omkring ledelse, trivsel, kompetenceudvikling og HR-processer.

Du vil i rollen som HR-partner:

  • Agere sparringspartner for lederne
  • Sikre kvalitet i rekruttering, herunder facilitere ansættelsesinterviews
  • Arbejde med løndannelse og forhandlinger med faglige organisationer
  • Håndtere dele af den administrative sagsbehandling inden for HR-området
  • Bidrage til, og understøtte, organisationsudvikling
  • Supportere i forbindelse med overenskomstmæssige og juridiske spørgsmål
  • Bistå lederne i forbindelse med sygefravær og svære samtaler
  • Omsætte Nordværks strategi til konkrete indsatser og aktiviteter
  • Facilitere udviklingsforløb i dine afdelinger, herunder projektarbejde inden for HR-området
  • Være en stærk ambassadør for kultur og værdier
  • Udarbejde og vedligeholde personalepolitikker og processer
  • Projektarbejde inden for HR-området.

Du får et tæt samarbejde med alle kolleger i HR, som varetager opgaver der spænder over hele spektret fra løn og HR-administration til rekruttering, onboarding, strategisk rådgivning og coaching af ledere og medarbejdere, HR-vejledning og støtte i aktuelle sager med mere.

Nordværks HR-organisation er opbygget med henblik på at støtte lederne og organisationen i alle HR-relaterede opgaver og spørgsmål. Prioriteringen af HR ses som en støttende og strategisk funktion, der skaber værdi for virksomheden, hvilket kommer både ledere og medarbejdere til gode.

Dine personlige kendetegn

Du har et strategisk mindset, ser organisationens behov og igangsætter HR-relaterede initiativer sammen med de ledere og afdelinger, du har ansvaret for.

For at lykkes i stillingen er det centralt, at du forstår at navigere som ledelsens fortrolige, samtidig med at du bidrager aktivt til det stærke kollegaskab, der præger HR-afdelingen.

Frem for alt er det vigtigt, at du motiveres af at supportere virksomheden indenfor HR, og at du ved, hvordan du skal bringe din erfaring i spil. Du trives i en omskiftelig hverdag, der er præget af forandringer, og du er dygtig til at kommunikere på tværs af organisationen og kan lide samspillet med alle niveauer.

Du er imødekommende, empatisk og nysgerrig på mennesker, tager initiativ og arbejder struktureret med dine egne opgaver, samtidig med at du kan lide at arbejde i et team.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan være mange, men Nordværk har brug for en kollega, der har flerårig erfaring inden for et bredt felt af HR, og det er en stor fordel, at du har arbejdet med offentlige overenskomster og offentlig forvaltning generelt.

Nordværk kan tilbyde

En stilling, hvor du kan bringe dine stærke relationelle kompetencer og dine erfaringer med mennesker og organisationer i spil, så lederne føler sig hjulpet og kan fokusere på deres kerneforretning. Du vil få en central placering og en bred kontaktflade i en virksomhed, som er bevidst om vigtigheden af en stærk HR-organisation. I HR er de ambitiøse omkring deres funktion i virksomheden, og du vil blive en del af et dedikeret, engageret og kompetent team. Samtidig vægter vi en varm, humoristisk og uformel omgangstone med fokus på at spille hinanden gode. Faglighed og det sociale fællesskab vægtes højt, og de tror på, at det skaber de bedste resultater – og ikke mindst trivsel i hverdagen.

Du får stor indflydelse på egne opgaver og kan være med til at præge den fremtidige udvikling i afdelingen og selskabet. Du vil få en fleksibel arbejdsdag med forskelligartede opgaver og kontaktflader, og du har også mulighed for hjemmearbejde.

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er på 37 timer ugentligt, og der gives løn efter kvalifikationer og gældende overenskomst.

Dit primære arbejdssted bliver på vores adresse i Aalborg, men arbejdsdage i Hjørring skal forventes.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for HR og løn Mette Villadsen på telefon 25 20 49 56.

Ansættelse 1. maj 2024.

Ansøgningsfristen er 29. februar 2024.

Ansættelsessamtaler: 8. marts og 18. marts 2024. Der er to samtalerunder og kandidater til 2. samtale skal besvare en personlighedsprofil.

Nordværk ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold, til at søge stillingen.

Søg stillingen