Skip to main content

Commissioning Specialist

Vil du være en del af en ung, højt specialiseret koncern i kraftig vækst? Interesserer du dig for granskning af driftsproblemer, commissioning, performancetest og idriftsættelse af komplekse tekniske installationer? Og har du lyst til at være med til at skabe yderligere vækst gennem gode relationer til kunder og samarbejdspartnere?

Så har du her muligheden for en spændende og udviklende stilling i HJ-Energis afdeling i København i et miljø præget af strategiske samarbejder, tillid og høj kvalitet. Du deltager i store projekter, hvor du bringer din specialistviden i spil og sparrer med det øvrige team.

Faglig viden og samarbejde

Arbejdsopgaverne omfatter deltagelse i commissioning-processen på store byggerier og sikring af projekternes kvalitetsstandarder. En væsentlig del af opgaverne omfatter samarbejde med kunder, samarbejdspartnere og kolleger for at sikre succesfuld afleveringsforretning.

Herudover omfatter arbejdsopgaverne:

  • Benchmarking af HVAC-installationer, herunder ventilation, varme, køl, brugsvand og el
  • Analyse og måling af indeklima og bygningsfysik
  • Styring og analyse af bygningers energisystemer, herunder bygningsautomatik (CTS/BMS)
  • Anvendelse af måleudstyr til præcise dataindsamlinger og analyser

Specialistviden og lyst til udvikling

Du har relevant erfaring indenfor området samt en uddannelsesmæssig baggrund som ingeniør, konstruktør, installatør eller maskinmester, optimalt en håndværksmæssig baggrund inden videregående uddannelsesstart.

Minimum tre års erfaring med commissioning, facility management, fejlfinding og idriftsættelse af VVS- og ventilationsanlæg. Erfaring med indregulering og CTS/BMS styringer samt konstruktioner og brandtekniske installationer og gennemføringer.

Derudover har du lyst til at arbejde med målinger og byggeteknisk granskning og tilstandsvurderinger, og du har en grundviden om branchekoder og standarder. Du er i stand til selvstændigt at lede og gennemføre mindre indregulerings- og fejlfindingsopgaver, og du har gode formulerings- og formidlingsevner på dansk og engelsk.

For at få succes i rollen mestrer du koordinering af commissioning-processen, samarbejde med kunder, samarbejdspartnere og kolleger, og det er derfor centralt med følgende personlige kompetencer:

  • Logisk og systematisk tilgang til opgaverne
  • Kvalitetsbevidst og detaljeorienteret
  • Udadvendt og dygtig til at opbygge og vedligeholde kunderelationer
  • God til at samarbejde med fagligt kompetente kolleger og trives med tekniske udfordringer
  • Selvstændig, ansvarsfuld og innovativ i din problemløsning

Udvikling og afveksling

Du tilbydes spændende og afvekslende arbejdsopgaver i en virksomhed med højt til loftet.

Virksomheden og afdelingen er i kraftig vækst, og der er mulighed for at præge den videre udvikling af stillingen og forretningen. Kulturen i virksomheden er karakteriseret ved fagligt dygtige og engagerede medarbejdere, og der hersker en uformel tone på tværs af afdelingerne. Her taler man sammen om tingene, lytter til hinanden og hjælper hinanden. Der afholdes månedlige møder og 1:1 møder, og én gang om måneden afholdes temadage, hvor et fagligt emne bliver gennemgået. Der er gode muligheder for personlig udvikling samt et udfordrende job.

Søg stillingen