Skip to main content

Key Account Manager til international handelsvirksomhed

Vil du være med til at forme og forfine salgsstrategien i en international handelsvirksomhed?

Opbygge og udvikle stærke relationer

I et tæt samarbejde med salgsdirektøren vil du spille en afgørende rolle i at forme og forfine salgsstrategien for at vækste primært det danske marked og sekundært resten af Norden. Herudover vil du udvikle og implementere salgstiltag, der sikrer virksomhedens succes og vækst i regionen.

Du får ansvaret for at sikre en bredere distribution i Danmark, og det indebærer at udvikle og udvide distributionen på tværs af landet, særligt med fokus på at opbygge og udvikle stærke relationer til eksisterende og nye forhandlere.

For at sikre den kontinuerlige vækst og udvikling i distributionen samt udvide kundebasen, bliver dine primære opgaver:

  • At opbygge og vedligeholde stærke relationer til nøglekunder, især større detailkæder
  • Regelmæssige møder med kunder for at forstå deres behov og præsentere nye produkter
  • Opsøge nye potentielle kunder
  • Udvikle og implementere salgsstrategier specifikt rettet mod store kæder
  • Samarbejde med marketing og øvrige teams for at sikre, at salgsstrategierne er i tråd med virksomhedens overordnede mål
  • Analysere kundeindsigter for at identificere nye muligheder og trusler
  • Rapportere salgsresultater og markedsudviklinger til ledelsen
  • Strategisk salgsbackup, understøtte salgsaktiviteter og sikre, at de store kunder får den nødvendige opmærksomhed og support

Erfaren sælger med gode forhandlingsevner

For at få succes i rollen som Key Account Manager har du erfaring fra en lignede rolle og er klar til at tage det næste skridt i din salgskarriere. Du har stærke salgs- og forhandlingsevner og en god forståelse for forbrugerelektronik, samt interesse i at se nye mulige produkter og hjælpe kunderne.

Herudover har du:

  • Dokumenteret erfaring med at forhandle og indgå store kommercielle aftaler med detailkæder
  • Erfaring med at arbejde med prissætning og rabatstrukturer, herunder pristrapper og kampagnepriser
  • Forståelse for, hvordan prisstrategier påvirker både omsætning og profitabilitet
  • Erfaring med at udvikle og implementere salgsstrategier, der fokuserer på både omsætning og profitabilitet
  • Erfaring med at opbygge og vedligeholde stærke relationer til nøglekunder, især større detailkæder
  • Evne til at arbejde tæt sammen med kunder for at forstå deres behov og levere skræddersyede løsninger

Som person har du evnerne til at opbygge tillid med kunder og interne interesserenter, samt stærke samarbejdsevner – også i tværfunktionelle teams. Du har en proaktiv tilgang til problemløsning og evne til at tage initiativ. Fleksibilitet og evne til at tilpasse sig skiftende markedsforhold og kundebehov er naturligt for dig.

Det får kandidaten

Du får en stor mulighed for at skabe yderligere vækst i en velkonsolideret, succesfuld virksomhed.


Søg stillingen